DAY 1

Jul 29 2018

Bratislava

SlovakiaSK

Brighton

v Brightone asi počuli že prídeme lebo sme boli uvítané v pravom anglickom štýle - dažďom.
ešte sme len vyšli z vlakovej stanice a už som otvorárala kufor na zmenu outfitu.

Naše airbnb je tak útulné ze sme tam skoro ostali na zvyšok večera. Ale hlad nás vyhnal z útulnej izby a tak sme sa vydali hľadať jedlo. Našli sme. Baby aj margarity.

keď sme dojedli, mysleli sme si že vyšlo slniečko. tak sme vyšli von že sa prejdeme na pláž

ukázalo sa, že sme sa mýlili a začal ešte silnejší dážď.
až taký, že ani dáždnik nepomáhal.

ja som volila bundu s kapucou. tá možno niekedy bola nepremokavá, ale po dnešnom dni stratila všetky kariérne ambície.
uvidíme čo povie počasie zajtra, no moja budna sa vzdala.

DAY 2

Jul 30 2018

keď sme sa zobudili, počasie nebolo zrovna ideálne. čajky škriekali a dážď nás zrovna v dnešných plánoch nepovzbudzoval.

dnes nás totiž čaká vyhliadka British Airways i360. je to taký donut ktorý nás vyvezie vysoko aby sme mali super duper výhľad - perfektný program na daždivé počasie.

*mami, toto sa ti páčiť asi nebude.*

ešte sme len nastúpili a slniečko začína vychádzať. nakoniec to bude asi vyzerať krásne.

nejde mi vložiť video, ale Aďku prekvapila vlna a musela sa ísť prezuť.

ale teraz už ideme obzerať rybičky. a potom papať rybičky.

neskorý obed sme zjedli tak rýchlo že ani fotku som nestihla (zabudla) spraviť.

keď sme sa fajne napapali, išli sme na chvíľu domov, nabrať sily a už sme aj na ceste do kina.

večer sme zakončili prechádzkou po Brightone.

DAY 3

Jul 31 2018

dnešné ráno bolo pomalé a nejako sme sa neponáhľali.
o 11 sme boli na ceste do British Royal Pavillion - britský tač mahál.
po ceste tam sme ale narazili na múzeum a galériu ktorá bola v tom istom areáli. keď sme zistili že tu sú múzeá pre ľudí do 26 rokov zadarmo, tak sme sa šli pozrieť.

potom sme šli do už spomenutého kráľovského paláca.
chceli sme aj kúpiť pohľadnice, ale Lucka správne poznamenala že babky by si mysleli že sme šli do Indie.

mali sme naplánovaný aj piknik v záhrade pri paláci. pridali sa aj čajky - ktoré ma už hnevajú, odkedy ma jedna zobudila o 6 ráno škriekaním - ale aj veverička

zvyšok dňa sme strávili nákupmi, prechádzkami a teraz večer sme si uvarili posledné cestoviny a ideme so spolužiačkou Ivou - ktorá tu je 5 týždňov ako animátorka na tábore - do mesta sa popozerať a stráviť tu posledný večer.

DAY 4

Aug 01 2018

dnešný deň začal v zhone. ponáhľali sme sa vypratať ubytovanie a stihnúť vlak. prvé sa nám podarilo, druhé nie. narazili sme na nejaké komplikácie s lístkami na vlak, ale nakoniec sa nám podarilo úspešne dojsť až do Londýna na Victoria Station.
ideme sa ubytovať a potom pôjdeme preskúmať okolie.

tento výlet je silne motivovaný jedlom. vždy ked niekam ideme tak gam zároveň ideme s cielom najesť sa alebo zohnať jedlo na iný čas dňa.

tu sme našli večeru v čínskej reštaurácii, ktorá má celkom mätúci systém objednávania jedál.
dostanete papierik a inštrukcie koľko asi si máte o jednať a tam zaškrtnete všetko čo chcete jesť.

celý tento výlet sa nesie v dvoch náladach. závisí to od počasia.
keď prší, motto je: budúci rok ideme k moru.
keď je pekne, motto je: misia znie nájsť vegánsku ben and jerry's chunky munky.
( britská značka zmrzliny, s nezvyčajnými príchuťami - máme ju aj u nás, ale nie túto príchuť v nekravičkovej verzii. a takú Lucka hľadá odkedy sme došli. už sme začali hľadať aj my. dnes sme prešli asi 3 ďalšie obchody a nenašli sme. v Brightone sme prešli všetky a taktiež nič.)

takže náš zvyšný večer sme strávili chodením a hľadaním rañajok a zmrzliny.
raňajky máme. tak aspoň že to.
narazili sme aj na letné kino, ale keď sme zistili že je spoplatnené a ešte aj hrajú nejaké Jumanji tak sme radšej šli domov.

po ceste sme ale natrafili na šoumena vo flinstonovskom oblečku a ten nám spravil šou kým Lucka jedla celkom slušný nekravičkový mrazený jogurt (náhrada za nenájdenú zmrzlinu)

našli sme aj lýceum

a ešte bonus spred pár dní, Lucka nás stihla odfotiť kým sme zjedli fish and chips, tak tu to je.

Brighton

London

DAY 5

Aug 02 2018

toto je náš jediný celý deň v Londýne, takže sme sa rozhodli preskúmať big benovú stranu Londýna.
chodili sme všade autobusom (tým červeným dvojposchodovým) kedže nás celodenné lístky stáli £5. z nejakého dôvodu nefungovali naše platobné karty na automaty v busoch a tu majú taký blbý systém, takže sme si nemohli kúpiť len na jednu cestu. tie 5 librové sme teda využili čo to šlo.

londýn sa nám páči asi menej. m
ne osobne rozhodne menej než Brighton. strašný chaos, priveľa ludí, áut a proste hrozne stresujúce.

aj tak sme ale pochodili Oxford street, Buckingham palace, Big Ben s lešením a tak. obed sme mali na trávičke pri paláci.
ja som veľmi chcela skúsiť scones. to sú také koláčiky čo tu papajú k čaju o 5. kúpili sme si ich ale čerstvé balené aj s džemom a takým polo maslom a mali sme ich až na večeru v hosteli - kde mimochodom nie je žiaden priestor na jedenie takže sme si ich natierali v hale.
keď som si ja kúpila scones, išli sme hľadať takú vegánsku kaviarničku, ktorú chceli baby vyskúšať. takže sme zase videli kus Londýna z pohodlia prehriateho autobusu a tam sme sa schladili trochu studenou (vegánskou) limonádou.

večer sme zakončili ešte na lavičke pri Temži a pomaly sme sa brali na hostel baliť sa a zmyť zo seba Londýn.

DAY 6

Aug 03 2018

náš posledný deň začal nepríjemnou správou. zistili sme, že som zle pozrela mapy a že zastávka z ktorej odchádzame na letisko je hodinu busom od hostelu. našťastie sme to zistili ešte ráno a teda sme mohli deň naplánovať podľa toho.
raňajky sme mali rýchle len čo nám ostalo a išli sme sa pozrieť do galérie Tate.

potom sme sa išli najesť do najbližšej vegetariánskej reštaurácie, keďže sme mali prázdne žalúdky ale času nebolo nazvyš. no potom sme sa vybrali po kufre na hostel a odtiaľ sme už išli na druhú stranu Temže a odtiaľ autobusom na letisko Luton.

tam sme museli pár hodín čakať, lebo meškal prílet, ale aspoň sme sa najedli, Lucka kúpila asi 20 brownies tyčiniek pre Evku a išli sme domov. let bol pohodový, videli sme aj krásny západ slnka (tí čo nespali a boli pri okienku -> iba ja) a už sme čakali na kufre a na odvoz z letiska.